maandag 18 oktober 2010

Dag 1 (18 Oktober)

Mijn eerste werkdag begon om 8u30. Mijn stagementor, Dhr. Heyndrickx, nam mij meteen even mee naar de vergaderzaal om mij wat uitleg te geven over het bedrijf. Er zijn verschillende zusterbedrijven & afdelingen in het gebouw aanwezig en ik ga, tijdens mijn stageperiode, van elke afdeling en zusterbedrijf iets te zien krijgen. Na een rondleiding door het gebouw kreeg ik al meteen mijn eerste opdracht, dit hield in dat ik een planning moest maken. Ik kreeg de agenda's van de werknemers en moest een planning maken waarin vermeld staat wanneer ik bij wie ga zitten. Vandaag werd ik geplaatst bij Sofie.

Sofie zorgt voor de administratie van de 5 aanwezige bedrijven. In de voormiddag mocht ik aanschouwen hoe ze de btw-aangifte deed voor Eurotracs, Incerta & Navaris. Ik kreeg de taak om te controleren of de boekhouding klopt voor deze wordt aangegeven. Om 12u was het middagpauze & gingen we eten in de keuken samen met de rest van de werknemers. De sfeer onderling onder de werknemers is alvast niet mis, er heerst hetzelfde gevoel voor humor als op school. Maar terug naar het echte werk, na de middagpauze zette Sofie mij meteen weer aan het werk. Ik mocht zelf de elektronische btw-aangifte doen van Relyon. Daarna mocht ik de kwartalen afsluiten & nieuwe openen. Nadien mocht ik zelf een paar aankoopfacturen boeken met het boekhoudprogramma NAVISION. Om de dag af te sluiten liet Sofie mij nog zien hoe je facturen betaald via ISABEL. Om 5u zat mijn werkdag erop.

4 opmerkingen:

  1. Mijn eerste werkdag begon om 8u30. Mijn stagementor, Dhr. Heyndrickx, nam mij meteen even mee naar de vergaderzaal om mij wat uitleg te geven over het bedrijf. *Er zijn verschillende zusterbedrijven & afdelingen in het gebouw aanwezig en ik ga, tijdens mijn stageperiode, van elke afdeling en zusterbedrijf iets te zien krijgen.(Ik kom in contact met elke afdeling) Na een rondleiding door het gebouw kreeg ik al meteen mijn eerste opdracht*,(:)(verklaring, verduidelijking) het maken van een planning. Ik kreeg de agenda's van de werknemers en moest een planning maken waarin *vermeldt (vermelD) staat wanneer ik bij wie ga zitten.
    Vandaag werd ik geplaatst bij Sofie.

    Sofie zorgt voor de administratie van de 5 aanwezige bedrijven. In de voormiddag mocht ik aanschouwen hoe ze de btw-aangifte deed voor Eurotracs, Incerta & Navaris. Ik kreeg de taak om te controleren of de boekhouding klopt voor deze wordt aangegeven.
    Om 12u was het middagpauze & gingen we eten in de keuken samen met de rest van de werknemers. *Er was een mooie discussie over of Tom nu een mandarijn of een clementine aan het eten was. Natuurlijk kwam er al snel een mooie vraag: "Groeien deze aan dezelfde boom of zijn er ook clementinebomen?"(géén details, anekdotes)
    Maar terug naar het echte werk, na de middagpauze zette Sofie mij meteen weer aan het werk. Ik mocht zelf de elektronische btw-aangifte doen van Relyon. Daarna mocht ik de kwartalen afsluiten & nieuwe openen.
    *Na dat gedaan te hebben,(nadien, hierna) mocht ik zelf een paar aankoopfacturen boeken met het boekhoudprogramma NAVISION. Om de dag af te sluiten liet Sofie mij nog zien hoe je facturen betaald via ISABEL. Om 5u zat mijn werkdag erop.


    De oopmerkingen werden voorafgegaan door een*
    Geen details!
    Let op het gebruik van de juiste leestekens!
    Let op de spelling van het VD!

    Mvg

    GB

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet de links naar de weblogs van de andere lln vermelden en je profiel aanvullen!

    GB

    BeantwoordenVerwijderen